اساس برندسازی، اعتبار است. بدین معنا که قبل از اینکه شروع به ساخت برند خود کنید باید خودتان را بشناسید – واقعا خودتان را بشناسید. اگر قبل از مشخص کردن وعده ارزشی منحصر بفرد خود و مخاطبی که قرار است پیام شما را دریافت کند، شروع به ارائه برند خود از طریق عوامل بازاریابی و شبکه‏ های اجتماعی کنید، زمان و تلاش خود را هدر خواهید داد.

مشخص کردن برند نیاز به تفکر و تأمل درونی و بازخورد بدون سانسور بیرونی دارد. این فرآیند مؤثر نخواهد بود مگر اینکه تحقیقات خود را پیرامون عناصر کلیدی برندتان متمرکز کنید. برای کمک به شروع، برخی از عناوین کلیدی برندسازی شخصی را به همراه سوالاتی قدرتمند با شما به اشتراک می‏گذارم. این سوالات را می‏توانید از خودتان بپرسید یا در برخی موارد از آنها برای گرفتن بازخورد در مورد خودتان استفاده کنید. پاسخ‏ هایی که به این پرسش‏ ها می‏ دهید به شما کمک می‏کنند تا ویژگی‏ های اصیل برند خود را مشخص کنید.

اگر با مربی کار می‏ کنید یا یک مشاور نزدیک یا همکاری دارید که با او در مورد موضوعات کاری صحبت می‏کنید، شاید بخواهید آنها را نیز وارد فرآیند خود آگاهی‏ تان نمایید. گاهی اوقات، پرسیدن این سوالات از شما (و سپس پرسیدن سوالات تکمیلی نسبت به جواب‏های شما) می‏تواند روشی مؤثر برای کسب تصویری دقیق از وعده برند شما باشد.

اشتیاق‏ ها

اشتیاق‏هایتان به شما انرژی می‏ دهند و باعث جذابیت شما در برابر دیگران می‏ شوند. زمانی که به درستی می‏دانید چه چیزی باعث حرکت شما می‏شود، می ‏توانید روش‏ هایی را برای ایجاد ارتباط میان اشتیاق‏هایتان با آنچه انجام می‏ دهید و نحوه انجام آن پیدا کنید. در ادامه سوالاتی را مشاهده می‏کنید که در کشف اشتیاق‏هایتان به شما کمک می‏کنند.

در مورد چه موضوعاتی می‏توانید بی‏وقفه صحبت کنید؟

کدام قسمت از کارتان را بیشتر دوست دارید؟

اَبَر قدرت‏ ها

ابرقدرت‏های شما کارهایی هستند که بهتر از هر کس دیگری انجام می‏ دهید. اغلب اوقات، این کارها را با کمترین تلاش انجام می‏دهید. این موارد منحصر به شخصیت شما هستند. برخی از ما این توانایی‏ها را نادیده می‏گیریم، زیرا با تلاش کمی آنها را انجام می‏دهیم. سوالات زیر به شما می‏کنند تا از ابرقدرت‏ های خود رونمایی کنید:

چه کاری را بهتر از هر کس دیگری انجام می‏دهید؟

اگر قرار باشد پاداشی دریافت کنید، این پاداش برای چه کاری خواهد بود؟

ارزش ‏ها

ارزش‏هایتان اصول عملیاتی شما هستند. آنها بر روی نحوه احساس، رفتار و واکنش شما تأثیر می‏گذارند. زمانی که هم راستا با مهم‏ترین ارزش‏های خود زندگی می‏کنید، پرانرژی، مطمئن و در دسترس هستید. زمانی که هم راستا با آنها زندگی نمی‏کنید، انرژی خود را کاهش می‏دهید. اولین قدم برای هم راستا کردن ارزش‏ها، این است که آنها را بشناسید و بدانید چه چیزی جلوی زندگی در راستای این ارزش‏ ها را می‏گیرد. سوالات زیر به شما در تعریف ارزش‏های خود کمک می‏کنند:

3 مورد از مواردی که شما را آزار می‏دهند نام ببرید؟

چه موقعیتی باعث ایجاد بیشترین عصبانیت یا ناراحتی در شما می‏ شود؟

هدف

هدف شما به این مسئله مرتبط است که چگونه می ‏خواهید فراتر از شغل خود بر دنیا تأثیر بگذارید. داشتن هدف به شما در شناسایی آنچه باید دنبال کنید و آنچه باید از آن اجتناب کنید کمک می‏کند. سوالات زیر به شما در فهم هدفتان کمک می‏کنند:

بزرگ‏ترین امید یا رؤیای شما چیست؟

اگر مبلغ هنگفتی به شما ارث برسد یا آن را برنده شوید و احتیاجی به کار کردن نداشته باشید، زمان خود را چگونه می‏گذرانید؟

تمایز

برندسازی شخصی در مورد برجسته بودن است. اگر آنچه ارائه می‏دهید مشابه چیزی باشد که دیگران انجام می‏دهند، شما یک کالا هستید، نه یک برند غیرقابل جایگزین. تمایز خود را بفهمید و با آن زندگی کنید تا بتوانید توجه کسانی که در حال تصمیم‏گیری در مورد شما هستند را جلب کنید. سوالات زیر به شما کمک می‏کنند تا آنچه شما را منحصربفرد می‏کند مشخص کنید:

اگر جزئی از جهان نبودید، کدام جنبه از دنیا تفاوت پیدا می‏ کرد؟

چه چیزی باعث ایجاد بیشترین تمایز میان شما و همکارانتان می‏ شود؟

سوالات قدرتمند، ابزارهای ارزشمندی برای کشف و توصیف برندی به نام شما هستند. به سوالات پاسخ دهید تا بتوانید برندسازی شخصی را تعیین و از قدرت آن استفاده کنید. / ویرگول

 

نظرات (0)

اولین کسی باشید که نظر می دهید

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

سخن مدیر

پیمان پورطالب

مدیر مسئول و صاحب امتیاز
کانون آگهی و تبلیغاتی اینان

از سال 1392 شروع به کار در زمینه طراحی گرافیک کردم، در حال حاضر به یادگیری در این زمینه میپردازم ؛)

تبلیغات

تمامی حقوق برای کانون آگهی و تبلیغاتی اینان محفوظ است

کانون آگهی تبلیغاتی

طراحی لوگو

طراحی پوستر

طراحی ست اداری

طراحی نشانه

اینان

کانون آگهی تبلیغاتی اینان

طراحی آنلاین

فتوشاپ آنلاین

کانون اینان

تبلیغات

کانون آگهی و تبلیغات