1. از محتوا برای ساختن برند خود استفاده کنید

بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط درگیر شناساندن برند خود هستند و در حالی‌که شرکت‌های بزرگ با تصویرهای منفی‌ای که از آن‌ها نشان داده می‌شود مبارزه می‌کنند، شرکت‌های کوچک به دنبال دیده شدن هستند. در نتیجه، اولین کار شما، ساخت برندی است که نظرها را به خود جلب کند. سریع‌ترین راه برای انجام این کار تولید تعداد زیادی محتوای خوب است. تبلیغات هیچ‌گاه جایگزین این قضیه نمی‌شود. حتی بهترین تبلیغات نیز باید به چیزی اشاره کنند. اگر تمام چیزی که شما دارید، برگه‌های فروش شماست، نخواهید توانست برند قدرتمند خود را ایجاد کنید. شما این کار را با محتوا انجام می‌دهید، از قبیل:

پست‌های وبلاگی
پست گذاشتن به طور مداوم باعث می‌شود افراد از اطلاعات سودمند بهره برده و تخصص شما تثبیت شود. در مورد عناوین و کلمات کلیدی محبوب تحقیق کنید تا زمانی که مردم در مورد این اطلاعات جستجو می‌کنند، سایت شما را پیدا کنند.

شبکه‌های اجتماعی
تعداد محدودی از شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که مخاطبان شما در آن فعال هستند. این شبکه‌ها می‌تواند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، لینکداین، اسنپ چت و ... باشد. به طور مداوم پست‌های متنی، لینک‌ها، تصاویر و محتواهای مربوط دیگر را به اشتراک بگذارید. با طرفداران خود در ارتباط نزدیک بوده و به سوالات و نظرات آن‌ها پاسخ دهید.

ویدئوها
یکی از بهترین راه‌ها برای ساختن برند خود، ایجاد یک کانال ویدئویی است. حتی یک کلیپ وب کم ساده نیز می‌تواند در راستای ارتباط شما با مخاطبتان، بسیار کمک‌کننده باشد. از این ویدئوها استفاده کنید تا خودتان و اعضای تیمتان را معرفی کنید، افراد را راهنمایی کنید که چگونه از محصولات شما استفاده کنند، دفتر، فروشگاه و فضا و تجهیزات خود را نمایش دهید. به خصوص پخش زنده نیز راه مؤثری برای دسترسی به افراد در فضای مجازی است.

2. یک لیست ایمیل درست کنید
بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی اینترنتی است. اما در حال حاضر از گذشته مؤثرتر است. این روش یک مزیت متمایز نسبت به اغلب استراتژی‌های اینترنتی دارد چرا که این لیست شخصی شماست. زمانی که نام و آدرس ایمیل افراد را داشته باشید، می‌توانید هر زمان که اراده کردید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. دیگر به این موضوع وابسته نیستید که آن‌ها شما را از طریق موتورهای جستجو و صفحه‌ی فیسبوک پیدا کنند. از طرف دیگر ایمیل راه قدرتمندی برای ارتقای وبسایت، وبلاگ، صفحات محصول‌ و صفحات شبکه‌های مجازی است.
ایمیل یک پلت فرم ایده‌آل برای برندینگ است. با ابزارهای بازاریابی از قبیل MailChimp یا Aweber قادر خواهید بود قالب‌های حرفه‌ای ایجاد کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا تصویر دلخواه خود را بسازید. از طریق ایمیل می‌توانید بر روی زمان ارسال، لحن بیان موضوع و اینکه چه پیشنهاداتی را ارائه دهید، تصمیم‌گیری کنید. برای مقاصد برندینگ، اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌های شما بیش از حد جنبه‌ی تبلیغاتی نداشته باشد و به این منظور اطلاعات کمک‌کننده و جالب زیادی را در آن‌ها قرار دهید.

3. لحن بیان ثابتی داشته باشید
برای ساختن یک برند قدرتمند لازم است تا در تمام پلت فرم‌هایتان ثبات خاصی داشته باشید. این موضوع بسته به ترجیح و سلیقه‌، ماهیت حرفه‌ و نوع مخاطب هدف شماست. برای مثال، آیا لحن بیان شما حرفه‌ای / رسمی، دوستانه / غیر جدی و یا طنزآمیز است؟ هم‌چنین می‌توانید شعار فروش و ارائه خدمت منحصر به خود را در نظر گرفته و بر اساس آن لحن بیان خود را انتخاب کنید. آیا شما خود را به عنوان بهترین، ارزان‌ترین، سریع‌ترین، باحال‌ترین و یا جدید‌ترین معرفی می‌کنید؟ این مسأله لحن بیان شما را مشخص می‌کند.
سازگاری و ثبات برند به این معنی است که ظاهر و لحن بیان شما در وب سایت، مقاله‌ها، ویدئوها، شبکه‌های اجتماعی و جاهای دیگر یکسان باشد. برای مثال اگر حرف‌ها و کلماتتان حرفه‌ای و بیزینس مآبانه باشد اما در فیسبوک استیکرهای خنده‌دار به اشتراک می‌گذارید، سازگاری ندارید. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد هر کس در تیم شما در یک جبهه قرار دارند حتی اگر در حوزه‌های مختلف (برای مثال طراحی وب، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی، روابط عمومی و ...) مشغول به فعالیت باشند.

4. آگاهی خود را از مشتری‌ها و صنعتی که نماینده‌ی آن هستید افزایش دهید
یک برند موفق نه در انزوا بلکه در متن صنعت و در ارتباط با مشتریانش تداوم می‌یابد. اگر شما در ارتباط مستقیم با نیازها و اولویت‌های مشتریانتان نباشید، نمی‌توانید یک برند موفق بسازید. هم‌چنین باید خود را با پیشرفت‌ها و توسعه‌های اخیر مربوط به حرفه‌ی خود، به روز نگه دارید. این امر مشاهده و مراقبت فعالیت شرکت‌های رقیب را نیز شامل می‎شود. در اینجا به برخی سوالاتی که باید به طور مداوم از خود بپرسید اشاره می‌کنیم:

ضروری‌ترین نیاز مشتریان من چیست؟ آن‌ها با چه مشکلاتی روبرو هستند؟
نزدیک‌ترین رقیبان من چه کسانی هستند؟ چه نقاط قوت وضعفی مرتبط با این حرفه‌ را دارا هستند؟ چه استراتژی‌ای این توازن را به نفع من تغییر خواهد داد؟
مهم‌ترین توسعه و پیشرفت‌ها در این حرفه چه چیزهایی هستند؟ آیا احتمال این وجود دارد که به زودی تکنولوژی‌های جدید اختلال عمده‌ای در روند کار ایجاد کنند؟ اگر این‌طور است، زمان آن رسیده که با این تغییرات همراه شد یا به دنبال گزینه‌های جایگزین گشت.
مشتری‌ها از چه مزایا و سرویس‌هایی قدردانی خواهند کرد؟ این می‌تواند شامل کوپن‌ها، یک برنامه‌ی وفاداری، حمایت گسترده‌تر مشتری و یا تضمین قوی‌تر باشد.

5. شهرت خود را مانیتور کنید
اگرچه هدف شما ایجاد یک تصویر مشخص برای برند شخصی‌تان است، اما چیزی که اهمیت دارد این است که دیگران چگونه شما را می‌بینند. معمولاً بین تصویری که ارائه می‌شود و چیزی که در واقعیت مردم از آن چهره و یا حرفه می‌بینند تفاوت وجود دارد. تنها راه برای اینکه بدانید دیگران چه فکری در مورد حرفه‌ی شما می‌کنند این است که شهرت خود را از نزدیک مانیتور کنید. شما لازم است هر زمان که کسی چیزی در موردتان گفت، فارغ از اینکه مثبت، منفی یا خنثی باشد، بدانید.
ابزارهای مانیتورینگ برند زیادی از جمله Google Alerts وجود دارد. هم‌چنین آمار کامنت‌هایی که در مورد شما در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، وبلاگ‌های شخصی و یا هرجای دیگری گذاشته می‌شود داشته باشید. بسیار مهم است که زودتر از شکایت‌ها و اختلاف‌نظرها آگاه شوید. زمان خود را با بحث کردن با افرادی که به قصد توهین وارد می‌شوند، هدر ندهید. با این حال، اگر کسی نگرانی برحقی داشت یا حرفه‌ی شما را به شکل نامناسبی جلوه داد، حتی به نظرات در سایت‌های دیگر، به سرعت پاسخ دهید. برای مثال اگر بحثی در ارتباط با خودتان در وبلاگی دیگری یافتید، هیچ اشکالی وجود ندارد که با یک نظر وارد بحث شوید. همیشه در حال مانیتور و محافظ شهرت خود باشید.

مترجم: محمودرضا هاشمي

نظرات (0)

اولین کسی باشید که نظر می دهید

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

سخن مدیر

پیمان پورطالب

مدیر مسئول و صاحب امتیاز
کانون آگهی و تبلیغاتی اینان

از سال 1392 شروع به کار در زمینه طراحی گرافیک کردم، در حال حاضر به یادگیری در این زمینه میپردازم ؛)

تبلیغات

تمامی حقوق برای کانون آگهی و تبلیغاتی اینان محفوظ است

کانون آگهی تبلیغاتی

طراحی لوگو

طراحی پوستر

طراحی ست اداری

طراحی نشانه

اینان

کانون آگهی تبلیغاتی اینان

طراحی آنلاین

فتوشاپ آنلاین

کانون اینان

تبلیغات

کانون آگهی و تبلیغات