تبلیغات گوگل‌ : راه حل گسترش کسب و کار شما! یکی از مهم ترین بخش های هر تجارتی ، تبلیغات می باشد . تا جایی که بزرگان کسب و کار جهان بر این باورند که تبلیغات راه موفقیت شما در عرصه فعالیت شماست . چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی تبلیغات بخش جدایی ناپذیر تجارت شماست . یکی از راه های تبلیغات در دنیای مجازی استفاده از تبلیغات گوگل می باشد . زمانی که شما عبارتی را در موتور جست و جوی گوگل جست و جو می کنید ، علاوه بر نتایج بدست آمده،‌مواردی در بالای صفحه ی جست و جو ظاهر می شود که در کنار آنها عبارت AD به رنگ زرد نوشته شده است. این نتایج همان تبلیغات گوگل ادوردز است که بخش عمده ای از درآمد کمپانی گوگل را فراهم می کند.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز )یک سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به وبسایت ها اجازه می دهد که کسب و کار خود را در نتایج جست و جو به کاربران نشان دهند. این سیستم بر مبنای جست و جوی کلید واژه ها ها کار می کند. به طوری که اگر کلید واژه مربوط به یک وب سایتی که از تبلیغات گوگل استفاده کرده است را در موتور جست و جو گر گوگل جست و جو کنید ، آن وب سایت را در بالای نتایج جست و جو و یا در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

سرویس تبلیغات گوگل بر مبنای PPC یا pay per click کار میکند. به طوری که پس از ظاهر شدن وب سایت شما در صفحه جست و جوی گوگل ، به ازای هر کلیکی که از سوی کاربران روی لینک صفحه ی وبسایت شما انجام شود، شما باید مبلغی به گوگل پرداخت کنید. به عبارت دیگر، در مدل تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک ، هر بار که تبلیغ شما در صفحه جست و جوی بازدید کننده به نمایش در می آید ،و کاربر روی آن کلیک می کند ،‌شما به گوگل مقداری پول پرداخت می کنید.

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

تبلیغات گوگل پروسه بازاریابی و تبلیغات شما را با جذب حجم وسیعی از کاربران گوگل به وب سایت شما آسان تر می کند. از طرفی گوگل بزرگ ترین موتور جست و جو در اینترنت است و همچنین تبلیغات گوگل بزرگترین شبکه تبلیغاتی آنلاین در سراسر اینترنت است و میلیون ها وبسایت از این سرویس برای تبلیغات استفاده می کنند. پس قرار گرفتن در یک فضایی که همه کسب و کار ها در آن حضور دارند و به رقابت می پردازند به سود ماست. در کل مزایای استفاده از تبلیغات گوگل در موارد زیر خلاصه می شود :

• نمایش سریع : با استفاده از تبلیغات گوگل ، وبسایت شما با هر رتبه ای جزو ۵ نتیجه برتر گوگل در صفحه نمایان می شود و بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

• صرفه اقتصادی : شما با هر میزان سرمایه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید می توانید از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنید.

• انعطاف پذیری پلت فرم بازاریابی: اولین ویژگی که در استفاده از تبلیغات گوگل جلب توجه می کند، انعطاف بالای پلت فرم بازاریابی آن است . تبلیغات گوگل برای هر سازمانی با هر اندازه ای و در هر کشوری برنامه ی مخصوصی دارد که طبق آن به تبلیغات بپردازید .

• بازدهی بالا: در سیستم تبلیغات گوگل ، شما علاوه بر این که سایت خود را در معرض دید بسیاری از کاربران گوگل قرار می دهید، فقط هزینه ی تبلیغات موفق را می پردازید . در این شیوه که در بیشتر استراتژی های تبلیغاتی وجود ندارد ، در هزینه های زیادی صرفه جویی می کند.

هزینه استفاده از تبلیغات گوگل

اولین سوالی که قبل از استفاده از سرویس تبلیغات گوگل به ذهن می آید این است که « استفاده از تبلیغات گوگل چقدر هزینه دارد ؟» اما نکته ای قابل توجه است این است که اغلب افراد هنگام استفاده از این سرویس تبلیغات گوگل با خود می گویند:« اول با بودجه خیلی کمی شروع می کنم ، بعد اگر نتیجه گرفتم سرمایه بیشتری صرف این سرویس می کنم!». این حرف مانند این است که شما بگویید برای تبلیغ در روزنامه ، ابتدا تبلیغ خود را در بخش کوچکی در گوشه صفحه که کسی نمی بیند منتشر می کنم. اگر نتیجه گرفتم یک ستون کامل در صفحه اصلی را از آن خود می کنم! شما باید این عقیده را که هزینه کمتر برای تبلیغات می تواند نتیجه و بازده بیشتری به ارمغان بیارد ، فراموش کنید.
در تبلیغات گوگل ،همانطور که بالاتر ذکر شد، شما برای نمایش وبسایتتان هزینه نمی پردازید و فقط برای تبلیغاتی که روی آنها کلیک می شود هزینه می پردازید . این هزینه نرخ ثابتی ندارد و طبق الگوریتم های مخصوص گوگل محاسبه می شود. این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن می توان به موضوع تبلیغ، سئو وبسایت شما، زمان لودینگ صفحه شما و … بستگی دارد.


یکی از مهم ترین فاکتور های محاسبه هزینه سرویس تبلیغات گوگل CTR است. CTR درصد بین جست و جوی کلمه کلیدی شما در گوگل و تعداد کلیک ها روی تبلیغ شما می باشد. برای مثال اگر امروز کلمه کلیدی وبسایت شما 100 بار در گوگل سرچ شود و از این تعداد ۳۰ نفر روی آن کلیک کنند ، درصد CTR اکانت شما ۳۰ درصد می شود. هرچه CTR بالا تر باشد ، هزینه کمتری برای تبلیغات خود خواهید پرداخت. پس شما باید با توجه وضعیت فنی و سئو و موضوع وبسایتتان پکیج مناسب خود را انتخاب کنید .
با این حال به طور میانگین برای هر کلیک مبلغ1 دلار برای وبسایت های عادی تا 20 دلار برای وبسایت های بزرگ مانند بیمه برآورد می شود. بی جهت نیست که ۹۵ درصد درآمد کمپانی گوگل از این طریق به وجود می آید!

نظرات (0)

اولین کسی باشید که نظر می دهید

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

سخن مدیر

پیمان پورطالب

مدیر مسئول و صاحب امتیاز
کانون آگهی و تبلیغاتی اینان

از سال 1392 شروع به کار در زمینه طراحی گرافیک کردم، در حال حاضر به یادگیری در این زمینه میپردازم ؛)

تبلیغات

تمامی حقوق برای کانون آگهی و تبلیغاتی اینان محفوظ است

کانون آگهی تبلیغاتی

طراحی لوگو

طراحی پوستر

طراحی ست اداری

طراحی نشانه

اینان

کانون آگهی تبلیغاتی اینان

طراحی آنلاین

فتوشاپ آنلاین

کانون اینان

تبلیغات

کانون آگهی و تبلیغات