مشتریان همواره در خرید کالا می بایست متحمل ریسک های مختلفی شوند که گاه از این مهم سربلند بیرون آمده و گاهی هم شکست می خورند. خرید کالای ناشناخته، بدون پشتوانه و بی اعتبار می تواند خسارات مادی و معنوی فراوان، خواه کوچک یا بزرگ، خواه قابل جبران یا غیر قابل جبران را برای خریداران به بار بیاورد. از همین رو، مشتریان می بایست با خرید کالاهای برند که قابلیت و ارزش خود را پیش از آن به مشتری ثابت کرده اند، ریسک های متنوع خرید را کاهش دهند.

در ادامه با ریسک هایی که در خرید با آن ها مواجه هستیم آشنا خواهیم شد.

ریسک عملکردی:
ریسک عملکردی بدان معناست که محصول و یا کالای خریداری شده، عملکرد مورد نظر مشتری را نداشته باشد. یکی از دلایلی که بعضی کالاها برند می شوند آنست که کارایی کالاها و عملکردشان، رضایت کامل خریداران سابق را به همراه داشته است.

ریسک فیزیکی:
ریسک فیزیکی بیانگر آن است که کالای خریداری شده براي سلامتی مشتری مضر باشد. این ریسک بیشتر در حوزه ی مواد غذایی اتفاق می افتد. اگرچه به ندرت می توان در سایر حوزه ها نیز گرفتار آن شد.

ریسک مالی:
پرداختن هزینه و مبلغ برای کالایی که ارزش کمتری نسبت به قیمت خود دارد را ریسک مالی می گویند. ممکن است که با خرید کالای برند، متحمل پرداخت هزینه ی بیشتری شوید اما از کیفیت و کارایی کالا خیالتان راحت خواهد بود.

ریسک اجتماعی:
گاهی استفاده از یک محصول ممکن است موجب خجالت کشیدن مصرف‌کننده در برابر سایرین شود که به آن ریسک اجتماعی می گویند. با انتخاب کالای برند می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش داده و از اعتبار نسبی اجتماعی و ظاهری برخوردار شوید.

ریسک روانی:
ریسک روانی بیان می کند که امکان دارد محصول خریداری شده از لحاظ غیر فیزیکی (روانی) براي استفاده کنندگان مضر باشد.

ریسک زمانی:
تخصیص زمان فراوان و بیش از حد برای یافتن کالای مناسبِ مورد نظر را ریسک زمانی گویند. در همین راستا اگر برای خرید کالای خود، سراغ یک برند مطرح بروید، می توانید بدون فوت وقت، کالای خود را خریداری کرده و زمان خود را ذخیره کنید.

نویسنده : محمدرضا طاهری

 

نظرات (0)

اولین کسی باشید که نظر می دهید

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

سخن مدیر

پیمان پورطالب

مدیر مسئول و صاحب امتیاز
کانون آگهی و تبلیغاتی اینان

از سال 1392 شروع به کار در زمینه طراحی گرافیک کردم، در حال حاضر به یادگیری در این زمینه میپردازم ؛)

تبلیغات

تمامی حقوق برای کانون آگهی و تبلیغاتی اینان محفوظ است

کانون آگهی تبلیغاتی

طراحی لوگو

طراحی پوستر

طراحی ست اداری

طراحی نشانه

اینان

کانون آگهی تبلیغاتی اینان

طراحی آنلاین

فتوشاپ آنلاین

کانون اینان

تبلیغات

کانون آگهی و تبلیغات