در حالیکه فعال بودن در استراتژی ارتباطات خود بسیار مهم است، اما به یاد داشته باشید که بسیاری از فرصت‌های روابط عمومی واکنش پذیر است. سعی کنید تا در صدر رویکرد رسانه‌های جاری و داستان‌های خبری که مرتبط با برند شما است قرار گیرید تا جاییکه آنها بتوانند پلت فرم مناسبی برای اهرم پوششی برند شما فراهم آورند.بسیاری از برندها ایجاد کمپین‌های موثر روابط عمومی را برای افزایش نگرش و دستیابی به هدف خود در بازار مهم می‌دانند. محتوا و اجرا دو عامل مهم برای تضمین این قضیه است که کمپین روابط عمومی طراحی شده به صورت کامل شکست نخورده و یا نتیجه معکوس نمی‌دهد. دراینجا برخی نکات ساده و در عین حال اساسی در رابطه با کمپین‌ها آورده می‌شود تا هنگام ایجاد یک کمپین روابط عمومی، به شما در افزایش میزان اثربخشی کمک نماید.

۱-«علت» را بدانید
حتی پیش از شروع طوفان مغزی، رسیدن به این درک که با ایجاد کمپین امیدوارید به چه چیزهایی برای برند خود دست یابید بسیار مهم است. به عبارت دیگرباید بدانید هدف کلی کمپین شما چیست؟ افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند در مخاطبان یا مقابله با موارد منفی منتشر شده؟ کمپینی که هدف واضح و مشخصی را دنبال نکند هم برای خود کسب و کار و هم برای مخاطبان گیج کننده و نامفهوم خواهد بود.

۲-هدف قراردادن مخاطبان حقیقی
زمانی را برای تحقیق درباره خروجی رسانه‌های بالقوه صرف کنید و فقط با آنها از طریق محتواهایی که متناسب با خوانندگان است و با ویژگی‌ها و وضعیت آنها مطابقت دارد در تماس باشید. این گفته ممکن است به این معنا باشد که باید به خلق محتواهای متفاوت روی آورید ( مانند بیانیه مطبوعاتی، مقالات بازاریابی محتوا، ابزارهای رسانه‌های خلاق و غیره) تا بتوانید انواع مختلف رسانه‌ها را هدف قرار دهید..

۳-برقراری ارتباط را آسان نمایید
بهترین کمپین‌ها آنهایی هستند که مخاطبان شما می‌توانند با آنها تعامل داشته باشند. محتوای با قابلیت اشتراک گذاری آنلاین و رقابتی نمونه‌های واقعی از روش‌هایی هستند که محتوای شما را قابل توجه می‌سازد و اثری پایدار روی مخاطبانتان برجا می‌گذارند. با این حال مطمئن شوید که محتوای شما به راحتی قابل تعامل است و بنابراین از مراحل پیچیده و اطلاعات گیج کننده و گمراه کننده اجتناب نمایید.

۴-آن را به برند خود لینک کنید
در حالی که این موضوع مهم است که محتوایی ایجاد کنید که مردم از آن لذت ببرند و تمایل به اشتراک گذاری آن داشته باشند، اما باید مطمئن شوید که پیام شما گم نمی‌شود . شما می‌خواهید مخاطبتان به وضوح بین برند شما و آن مقاله آموزنده یا سرگرم کننده که فقط با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند ارتباط برقرار کنند و تمایز قایل شوند.

۵-کمپین را به همه چیز درباره برند خود تبدیل نکنید
جنبه معکوس قضیه، شما نمی‌خواهید مطالبتان بیش از اندازه به برند شما اختصاص یابد. محتوای شما هنوز نیازمند آن است تا موضوعی و مقوله‌ای شود و به خوانندگان چیزی فراتر از تبلیغات پنهان برای برندتان ارایه دهد. Makeup vloggers در یوتیوب نمونه‌های خوبی برای ایجاد توازن میان نیازهای برند با ایجاد و توسعه محتوای جالب برای مخاطبان هستند. Makeup vloggers آموزش‌های مورد نیازی ایجاد می‌کند که به نمایش محصولات می‌پردازد درحالیکه برای بینندگان نیز تجربه سرگرم کننده و آموزنده فراهم می‌کند تا بتوانند با آن تعامل داشته باشند.

۶-همه زوایا را بررسی کنید
در حالی که ممکن است شما در قلبتان بهترین نیت‌ها را داشته باشید، گاهی اوقات یک ایده می‌تواند اشتباه دریافت شود و یا معانی متعدد داشته باشد. برای اینکه از رنجاندن مخاطبانتان به طور بالقوه اجتناب کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است به طیفی از دیدگاه‌های متنوع دست یابید و به انجام برخی تحقیقات بپردازید تا احتمال‌ها را کاهش دهید. برای کمپین‌های بین المللی، این موضوع بسیار مهمتر است چرا که ممکن است بسیاری عبارات، نمادها و استعاره‌ها به طور موثر ترجمه نشوند یا کاملا با معنای اصلی خود تفاوت داشته باشند.

۷-درباره نحوه اندازه گیری اثربخشی تصمیم بگیرید
قبل از اینکه شروع به ارسال بیانیه مطبوعاتی کنید، ابتدا به اینکه چگونه می‌توانید موفقیت کمپین روابط عمومی خود را اندازه بگیرید فکر کنید. با توجه به آمار تعداد نشریات، مخاطبان کل ترافیک وب سایت شما را افزایش می‌دهند؟ با هدف گذاری صحیح و تعریف شاخص‌های منطبق با استراتژی‌های سازمان، وضعیت قبل و بعد از اجرای کمپین را ارزیابی کنید . معمولا این ایده خوبی است که تعدادی شاخص کلیدی عملکرد داشته باشید تا بتوانید لینک‌ بازگشت به اهداف اصلی خود را دنبال کنید. ( مانند فروش، افزایش آگاهی و غیره).

۸-فرصت‌های تاپ و نادر را از دست ندهید
در حالیکه فعال بودن در استراتژی ارتباطات خود بسیار مهم است، اما به یاد داشته باشید که بسیاری از فرصت‌های روابط عمومی واکنش پذیر است. سعی کنید تا در صدر رویکرد رسانه‌های جاری و داستان‌های خبری که مرتبط با برند شما است قرار گیرید تا جاییکه آنها بتوانند پلت فرم مناسبی برای اهرم پوششی برند شما فراهم آورند. برای مثال بسیاری از مجلات ماهانه ازسه ماه قبل بر روی آنها کار می‌شود درحالیکه روزنامه‌ها و انتشارات آنلاین زمان بسیار کوتاه‌تری دارند. برای هر محتوایی این را به ذهن بسپارید که چهارچوب زمانی بسیار مهم و حساس است ( مانند کمپین‌های فصلی، وقایع ویژه یا کمپین‌های تعطیلات).

نظرات (0)

اولین کسی باشید که نظر می دهید

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

سخن مدیر

پیمان پورطالب

مدیر مسئول و صاحب امتیاز
کانون آگهی و تبلیغاتی اینان

از سال 1392 شروع به کار در زمینه طراحی گرافیک کردم، در حال حاضر به یادگیری در این زمینه میپردازم ؛)

تبلیغات

تمامی حقوق برای کانون آگهی و تبلیغاتی اینان محفوظ است

کانون آگهی تبلیغاتی

طراحی لوگو

طراحی پوستر

طراحی ست اداری

طراحی نشانه

اینان

کانون آگهی تبلیغاتی اینان

طراحی آنلاین

فتوشاپ آنلاین

کانون اینان

تبلیغات

کانون آگهی و تبلیغات